Sint Spektakel
Image default
Society / Holidays

Welk personeel moet ik aannemen?

Als zzper heb jij alles zelf in de hand. Je moet hard werken, maar je doet wel echt iets wat je geweldig vindt. Je bent al even bezig met jouw bedrijf en het gaat steeds beter. Je merkt dat jij, met al jouw enthousiasme, niet meer kunt opboksen tegen de drukte die is ontstaan. Je kan het niet meer alleen aan. Oftewel, je mag personeel aannemen. Wat zijn dan de eerste mensen die je aan zult nemen? 

 

Dat ligt heel erg aan wat je zelf wilt blijven doen. Veel mensen die een bedrijf hebben opgericht, willen zelf nog veel verantwoordelijk zijn voor het product zelf en dus het regelen dat dit product effectief en efficiënt gemaakt wordt en ook bij de klant komt. De bijkomende taken interesseren de mensen die een bedrijf opzetten vaak een stuk minder. Als dit het geval is, dan kun je het beste taken als administratie en financiële taken uitbesteden en zelf het contact gaan doen. 

 

Voor financiële taken ga je economen en boekhouders nodig hebben. Dit zijn dus 2 groepen die je snel bij de team moet betrekken. Daarnaast is de administratie een erg tijdslurpende taak dus kan je deze ook beter ook uitbesteden. Dit is op het gebied van aangifte van belasting, maar ook personeelsadministratie. Als je namelijk personeel in dienst hebt, moeten deze ook uitbetaald worden, wat voor meer taken op administratief niveau verzorgt. Maar ook moeten al deze mensen een rooster krijgen, op welke dag ze moeten werken en welke deadlines wanneer zijn. Dit zijn allemaal HR services. Het is dus ook heel belangrijk om een of twee mensen aan te nemen om de administratie voor jou te doen. 

 

Blijft je bedrijf nou groeien? Dan kan je denken aan functies als managers en dat soort banen, maar voorlopig zijn deze vier tot vijf taken genoeg om wat werkdruk van jouw schouders af te halen.


https://www.cbbs.nl