Wat is een SEO-tekst?

Men spreekt over een SEO-tekst als deze geoptimaliseerd is voor de zoekmachines van Google. Uiteraard dient de tekst eveneens geoptimaliseerd te zijn voor de lezers voor wie de tekst bedoeld is. Een tekst hoort immers waardevolle informatie te bevatten voor de doelgroep die deze gaat lezen. Zo behaal je het meeste uit je artikel en bied je de beste kwaliteit aan je klanten. Toch is een SEO-tekst een bestaand concept waar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn.

 

Kwaliteit maakt het verschil
Wat maakt een tekst relevant en goed omschreven? Voorheen was het voor Google belangrijk dat bepaalde zoekwoorden telkens in een tekst voorkwamen. Tegenwoordig wordt ook meer naar de daadwerkelijke relevantie van de tekst gekeken en de waarde die deze biedt aan de lezers. Hoe langer lezers bij een bepaalde tekst blijven en hier de zogenoemde call to action in opvolgen, des te geloofwaardiger wordt het voor Google om deze tekst als kwalitatief relevant te beschouwen. Je krijgt dan een hogere positie in de zoekmachines. Kwaliteit is dus voor zowel je klant als Google een stuk belangrijker geworden. Wil je teksten van een goede kwaliteit? Dan kun je webteksten laten schrijven door professionele schrijvers.

 

Goede SEO-teksten
Goed geschreven SEO teksten weten hoe ze een doelgroep moeten bereiken. Het is duidelijk wat de problematiek is die deze doelgroep bezighoudt en hier wordt in de tekst op ingespeeld, door het bieden van goede adviezen, tips of oplossingen. Zo krijgt de klant al een duidelijke indruk van de kennis die je in huis hebt en zijn ze eerder geneigd te vertrouwen dat jij hun bij hun probleem kunt helpen. Het is dus verstandig om een duidelijk onderwerp te kiezen dat aanspreekt bij je klanten. Vervolgens bepaal je de structuur waaruit de tekst opgebouwd moet zijn, zodat alle informatie duidelijk kan worden weergegeven.

 

SEO-proof
De teksten die je schrijft moeten SEO-proof zijn, wat inhoudt dat er zoekwoorden in aanwezig zijn die door de lezers gebruikt worden in hun zoektocht naar oplossingen. Hoe beter je op deze woorden kunt inspelen, des te geloofwaardiger wordt jouw bedrijf als oplossing voor dit probleem. Google plaatst jouw teksten hoger, wanneer er meer zoekwoorden in staan die door lezers gezocht worden. Zo maak je je teksten SEO waardig.

http://www.textmakelaar.nl